היי פידליטי - אנחנו מפיצים מוזיקה טובה

היי פידליטי היא חברת הפצת מוזיקה המתמחה בהפצת מוזיקה איכותית בכל חנויות המוזיקה בישראל. החברה מפיצה את האלבומים שמוציאים אמניה תוך אמונה בכך שמוזיקה טובה צריכה להצליח, שאנשים רוצים גם אלבומים טובים, מאמנים כשרוניים, ושלא מעט כאלו עוד יוצאים בישראל של היום.

יום רביעי, 16 ביוני 2010

עדכונים מהיי פידליטי: סיוון שביט, ג'ירפות וריח רע

טוב, אז זמנים טובים יותר וטובים פחות עוברים עלינו כאן בהיי פידליטי
טובים - כי אנחנו ממשיכים להוציא מוזיקה טובה לאוויר העולם, כמה דברים טובים שכבר יצאו - וכמה שממש בדרך
פחות טובים - כמו גל הריח הביובי שפשט במשרדי היי פידליטי עם בוא הקיץ
נגדיר את זה ככה - אם מישהו תהה איך זה לשחות במי שופכין, מוזמן אלינו לאיזה ברכה או שתיים

בחודש הקרוב יצאו הכותרים הבאים

סיון שביט - בניינים נמסים


סיון שביט משיקה את אלבומה השלישי: בניינים נמסים הוא אלבומה השלישי של שביט, כאשר על הפקתו המוזיקלית אמונים עובד אפרת ואמיר צורף.
כמו בשני אלבומיה הקודמים: הכחול האפור הזה | וניל, המילים הן של סיון שביט והלחנים משותפים לה ולאמיר צורף.

"היציאה של האלבום בניינים נמסים וחוויית ההשתקפות שלו בפניהם של אחרים, מגדירה עבורי את המקום שלי בעולם, לפחות לעת עתה."

השקת האלבום, תלווה בתערוכת צילומים הנושאת את שם האלבום
כאשר חלק מן הצילומים מופיעים בחוברת המצורפת לאלבום.

שני סינגלים מתוך האלבום - מבטים לרצפה | ארוחת יום שישי (שנכנס לפלייליסט מלא) - מתנגנים בכל תחנות הרדיו במהלך החודשים האחרונים

Boom Pam - Alakazam

הלהקה התל-אביבית-יפואית "בום פם" חוגגת עשור עם צאת אלבומה החדש
"אלאקזאם" וכמיטב המסורת של הלהקה, ממשיכה את הקו המוזיקלי של מוזיקה ים תיכונית עם רוק וסרף מיוזיק. ולראשונה בגרסת הטריו!
אורי 'UBK' בראונר כנרות (גיטרה), יובל 'טובי' זולוטוב (טובה) ואיתמר 'הילד' לוי (תופים).

אלבומה החדש של "בום פם" "אלאקזאם" מעלה את הלהקה על גל אנרגטי סוחף במיוחד תוך כדי חפירות עמוקות בשורשי הרוק ובפולקלור הים תיכוני עם עזיבתם של עוזי פיינרמן ודודו כוכב
וצירופו של המתופף איתמר "הילד" לוי להרכב.

הסינגל הנושא את שם האלבום "אלאקזאם", כמתחייב משמו, הוא קסם שנוצר כבן כלאיים בין הטקסט ההזוי למדי של "אברקדברה" הקלאסי של סטיב מילר בנד (עם הרבה אהבה וכבוד למקור) למנגינה
בום-פאמית מסורתית ומנענעת, כחלק ממסורת ה"בואו נעשה קאבר לשיר אהוב אך לא קשור לרפרטואר" שנוסדה בלהקה..

בקיץ הקרוב בום פם ממשיכים את ההופעות וחגיגות העשור בקנדה ובאירופה (כולל הופעות בפסטיבל היוקרתי MED בפורטוגל לצד פמי קוטי, גוראן ברגוביץ' ועוד).


יגאל כרמל - אהבות זמניות

האלבום ''אהבות זמניות'' הוא פסיפס אינטימי ולוהט של רגעים נוגעים ורוק'נרול מחוספס, השזורים בכישרון טבעי לכדי אמת מלודית אחת ושלמה.כרמל מצליח לאתר את שביל הזהב החמקמק, ונמנע הן מיומרנות והן מקלישאות שכיחות. התוצאה? אלבום שתפור על פי מידותיו של יוצר נבון וקומוניקטיבי, המצליח ליצור סינתזה מפתיעה בנאמנותה לתחנות דרכו על קו פריז-אור עקיבא-תל אביב.
הגיוון המרשים שבאלבום (כמו גם בכרמל עצמו) מחסל כל ניסיון תיוג מתבקש, ומצליח ליצור דינאמיקה מרתקת בין כל הניגודים: רומנטיקה צובטת בכנותה ורגעים נוגים בשירים כמו ''ולנטיין'', ''דויד'' והדואט "נעלמת'', נגיעות ים תיכוניות בשיר "מיוחד" (עם דודו טסה) ורוק מדויק בשירים "הכל בסדר", "עד הקיץ הבא" ו"טוב היה לי לא".
את האלבום חותמות שתי רצועות בונוס בצרפתית, (שפת האם של כרמל) - קאבר אווירתי וסקסי לקלאסיקה הפריזאית של שארל אזנאבור ושיר שכרמל כתב והלחין בתל אביב.
זהו אלבומו השלישי של כרמל, בהפקת עובד אפרת, המנצח ביד רמה על שורה ארוכה של יוצרים ומבצעים בולטים הלוקחים חלק באלבום, ביניהם דודו טסה, אמיר צורף, סיוון שביט, ורד קלפטר, רונה קינן והגר רווה. אלבומיו הקודמים של כרמל, "יגאל כרמל" (1996 N.M.C) ו"מכתבים לסילביה" (2003 הד-ארצי) בהפקת אמיר צורף, הנפיקו את הלהיטים: ''שיר אהבה'', "מלנה".

פרוסט/קובנר - רסק זר
בין ערימות האלבומים המצטברים על שולחנכם, "רסק זר" מבקש לציין, שישנם דברים טובים שנאמרים בלחש, בדקדקנות עמלנית של פועלים אמיתיים, זן נכחד של אומני הצווארון הכחול.
אלבום זה, הוא תוצר מפגש מפתיע בין המוזיקאי אורי פרוסט לאומן אליסף קובנר, שהפיקו יחדיו תערובת חד פעמית אקלקטית ונדירה של מוזיקה+טקסטים חזקים בעברית ובאנגלית, מהסוג המיועד להאזנה לילית חלומית.
הטקסטים שבאלבום (אליסף קובנר) נעים בין עיסוק במציאות הישראלית, לבין הרהורים אישיים, גיוון זה בא לידי ביטוי גם במישור המוזיקלי המסוגנן (אורי פרוסט), כך שכל שיר לוקח את המאזין לעולם אחר, אך יחד עם זאת נוצרת תחושה של ייקום אחיד ושלם של צלילים, רגשות ומחשבות.
תבונתו ובשלותו של "רסק זר" נובעת בעיקר מהפער בין צניעותם העמלנית של פרוסט וקובנר, לבין כברת הדרך המרשימה שצברו בעולם האומנות, קולנוע תיאטרון ומוזיקה (כש"על הדרך" אסף כל אחד מהשניים פרסים ישראלים ובינלאומיים) . פרוסט ניגן ב"פליז", "כרמלה גרוס ואגנר", ו"ריר", וייצר סרטים, הצגות תיאטרון ויצירות מחול. קובנר, אומן רב תחומי, הספיק לפעול בניו-יורק, להתמחות ביצירות וידאו, להציג תערוכות יחיד,
ולייצג את ישראל בתערוכות בין לאומיות.

ג'ירפות - לא יודע למה זה קורה לי, הסינגל החדש

ארבע שנים אחרי הוצאת האלבום "גג" מוציאים ג'ירפות את אלבומם השלישי:
"אין כניסה לפילים".

להקת ג'ירפות הוציאה עד היום שני אלבומים- מתוכם הלהיטים:
"וואו", "רמי מואשם באחזקת סמים קלים","יש לו בחורות כמו מים", "גג", "מהר מדי" ו"מונוגמיה".

האלבום "גג" הגיע למכירות של תקליט זהב, והאלבום הראשון "משוחח עם כסא"
מתקרב גם הוא לאותו המעמד.
במהלך השנים מאז הוקמה, לא הפסיקה הלהקה להופיע ולצבור קהל נאמן שהולך איתה לכל מקום.
הופעות הקאלט של הלהקה כבר הפכו לשם דבר ומיקמו אותה כאחת הלהקות החשובות, המוערכות והפופולאריות בארץ.

האלבום השלישי של להקת ג'ירפות משייט בין הודו לשוק לוינסקי, בין עגלון ביפו לקורס גלישה, בין מציל בים לזוג שחולם לנפוש בהוואי.
סיפורים קטנים שמציגים דרמות גדולות.
מוזיקלית, באלבום הזה ניתן דגש לצד האקוסטי - כלים כגון בוזוקי, קונטרבס, עוד, חלילים, דג'מבה, מלודיקה, כינור, צ'לו. מן העבר השני, מכונות תופים ישנות, מקלדות CASIO ואלקטרוניקה לואו פיי.
מסע ההופעות בהודו (שבקרוב ייצא בעקבותיו גם סרט תיעודי בהפקת ערוץ 8) הותיר את רשמיו העמוקים על האלבום.
את יציאת הסינגל מלווה קליפ מתוך הסרט התיעודי- "ראיתי ג'ירפות בהודו"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה